مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: از سال گذشته ورود ناوگان شرکت کشتیرانی (ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران) به بنادر چین ممنوع است.

قرن‌ نو ـ گروه اقتصادی: محمدرضا مدرس‌خیابانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به محدودیت و ممنوعیت ورود ناوگان ایرانی به چین گفت: از سال گذشته ممنوعیت ورود ناوگان شرکت کشتیرانی به بنادر مهم چین شروع شد و به‌همین‌دلیل تا چهار ماه متوقف مانده بودیم.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر هم امکان تردد به بنادر مهم چین را نداریم.

مدرسی‌خیابانی با بیان اینکه افتخار ما پیام تبریک رهبری بابت جابه‌جایی سوخت به ونزوئلا است، گفت: این افتخارآفرینی در حوزه کشتیرانی کشور باقی می‌ماند و تمام افتخار ما این پیام تبریک رهبری است که توانستیم با دو فروند از ناوگان کشتیرانی و سه فروند از ناوگان نفتکش محموله سوخت را جابه‌جا کنیم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی با بیان اینکه 54 سال از عمر این شرکت می‌گذرد، اعلام داد: با سابقه 54ساله مأموریت لجستیک را انجام می‌دهیم و دارایی این شرکت 32 هزار میلیارد تومان محاسبه شده و ارزش لجستیکی شرکت کشتیرانی 2156 میلیارد تومان است.

وی تأکید کرد:‌ ارزشمندترین منابع شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سرمایه انسانی است که درحال‌حاضر شش هزار و 583 نفر در این شرکت  مشغول به کار هستند که 85 درصد این جمعیت را مردان و پانزده درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند. میانگین سابقه کاری این افراد دوازده سال و میانگین سنی آنها به 41 سال می‌رسد.

مدرسی‌خیابانی ادامه داد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دارای 144 فروند انواع کشتی است و در پنج ماهه امسال رشد 43 درصدی در جابه‌جایی کالا داشتیم که بیش از ده میلیون و 770 هزار تن کالا را جابه‌جا کردیم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به درآمد این شرکت در سال جاری گفت: 421 میلیون دلار درآمد نصیب ناوگان جمهوری اسلامی ایران کردیم و سهم 21 درصدی از نظام حمل‌ونقل را عهده‌دار هستیم.

مدرسی با اشاره به اینکه این اقدامات در کنار چالش‌های بزرگی مانند تحریم‌ها انجام شده، گفت: شرکت کشتیرانی از سال 2008 مشمول شدیدترین تحریم‌ها بوده که در سال 2018 این تحریم‌ها تشدید شد و همزمان با حملات تروریستی مواجه بودیم که در تمام این دوران امکان تأمین قطعات به‌سختی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ناوگانی که در معرض حملات تروریستی قرار گرفتند در حال بازسازی هستند گفت: بیش از چهارصد روز گذشته با حملات تروریستی مواجه شدیم که این ناوگانی که پس از این حملات بازسازی شدند در روزهای آینده به خلیج فارس برمی‌گردند.

مدرسی‌خیابانی با اشاره به سختی‌های تأمین سوخت ناوگان شرکت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امکان تأمین سوخت از کشور برای ما وجود نداشت اما توانستیم با همکاری پالایش شازند حدود نود درصد سوخت موردنیاز را تأمین کنیم که امیدواریم امسال این میزان تأمین سوخت به 95 درصد برسد؛ اما نکته حائز اهمیت در تأمین سوخت از داخل کشور، گران بودن قیمت آ‌ن نسبت به سوخت از خارج است. سوختی که از داخل کشور تأمین می‌شود مشمول مالیات بر ارزش افزوده بوده و به‌همین‌دلیل قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بلوکه شدن منابع این شرکت در بانک‌های ایرانی و خارجی اظهار داشت: نه‌تنها ما با محدودیت‌های بانکی در خارج از کشور مواجه هستیم بلکه بانک‌های داخلی هم منابع ما را بلوکه کردند به رغم اینکه ما مجوزهایی از شورای عالی امنیت ملی داریم.

وی ادامه داد: ‌با وجود تمام این مشکلات، پیش‌بینی رشد شش درصدی در جابه‌جایی کالای کانتینری را می‌کنیم و امیدواریم سایر دستگاه‌ها برای تحقق اهداف در نظر گرفته‌شده با شرکت کشتیرانی همکاری داشته باشند.

5965

۱۸:۳۲ ,۲۰ مهر ۱۴۰۰

اخبار مرتبط


بتازگی چین علاوه بر سرمایه گذاری های روزافزون در خاورمیانه ، پیشنهاد کرده است که یک مجمع خاورمیانه برای حل مشکلات دیرینه دراین منطقه تشکیل ...

ایران یک میلیون دوز واکسن از کشورهای چین، هند یا روسیه خریداری می‌کند و در عین حال امیدوار به تولید واکسن داخلی است.

درحالی‌که بعضی از نیروگاه‌ها به مازوت سوزی روی آورده و باعث آلودگی هوا در شهرهای بزرگ شده‌اند این روزها خیلی‌ها ازجمله مقام‌های وزارت نیرو ...

اولین بار وقتی آلودگی شدید هوا در تهران نفس کشیدن را برای اهالی پایتخت دشوار کرد، بسیاری پای بیت‌کوین را به ماجرای آلودگی هوا باز کردند و افزایش ...

نهاد قانونگذاری ارشد چین یک قانون ضد تحریم به تصویب رساند که پشتوانه حقوقی برای تدابیر چین برای مقابله با تحریمهای خارجی را فراهم می‌کند.

نظر خود را ثبت کنید

ویدیو

عکس

اینفوگرافی