نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: امروز نگران کشته‌های کرونا هستیم، در حالی که قربانیان تصادفات جاده‌ای آماری به مراتب وحشتناک‌تر از کرونا دارد و خودرو‌های بی‌کیفیت تلفات بیشتری از کرونا می‌گیرد و کسی نگران آن نیست.

ولی الله بیاتی در اراک اظهار کرد: کارخانجات خودروساز مدعی هستند زیان می‌دهند، برای رسیدگی به این ادعاها لازم است مجلس ورود کرده و بررسی کنند که آیا این کارخانجات واقعا زیان‌ده هستند و اگر صحت دارد دلایل آن چیست؟

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروها با قیمت بسیار بالا و کیفیت بسیار پایین در اختیار مردم قرار می‌گیرد، خودروها از ایمنی پایینی برخوردار هستند و تاوان بی‌کیفیتی خودروها را مردم با جانشان می‌دهند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نگران کشته‌های کرونا هستیم، در حالی که قربانیان تصادفات جاده‌ای آماری به مراتب وحشتناک‌تر از کرونا دارد و خودرو‌های بی‌کیفیت تلفات بیشتری از کرونا می‌گیرد و کسی نگران آن نیست.

بیاتی بیان داشت: جاده‌ها با خودروها همخوانی ندارد، جاده‌سازی نمی‌کنیم، اما هر سال به تعداد خودروهای جاده‌ها می‌افزاییم، خودروهای بی‌کیفیت در کنار جاده‌های ناامین قتلگاه مردم شده‌اند، اگر قرار است خودرویی را تولید و روانه بازار کنیم باید زیرساخت‌های آن را هم فراهم کنیم.

وی گفت: روش قرعه‌کشی در واگذاری خودرو به متقاضیان روش خوبی نیست و تنها یک مُسکن است، اصولا در قرعه‌کشی روش صحیحی نیست و حق به حقدار نمی‌رسد، اکثر کسانی که در قرعه‌کشی‌ها برنده می‌شوند، بعد از تحویل خودرو آن را می‌فروشند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس ادامه داد: زمانی که ایران در ساخت پهباد و موشک به توانمندی رسیده، قطعا برای ساخت خودرو نیز توانایی لازم را دارد،  اما انحصارطلبی در بازار خودرو باعث شده هیچ کارخانه دیگری در کشور راه‌اندازی نشده و به دلیل نبود رقابت مردم مجبور به خرید همین خودروها با کیفیت پایین شوند.

بیانی افزود: اگر می‌خواهیم بازار خودرو به ساماندهی برسد و همزمان از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد، باید انحصار را از خودرو حذف کرده و افق روشنی از وضعیت قیمت خودرو در اختیار مردم قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

۱۷:۰۱ ,۰۶ آذر ۱۴۰۰

اخبار مرتبط


بررسی روند قیمتی خودروهای چینی موجود در بازار حاکی از آن است که از اواسط تیر ماه تاکنون، رشد قیمت‌ها در این بازار شدت گرفته؛ به‌طوری‌که در ...

پس از سال 2019 که تقریباً تولید خودرو در جهان 5 درصد کاهش یافت و کمتر از 92.2 میلیون خودرو، کامیون و اتوبوس در جهان تولید شد، 10 سال رشد به پایان رسید ...

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان خودروهایی را که تولید کردند، بیرون نمی‌دهند و به بهانه اینکه عرضه خودرو در بازار صرف نمی‌کند، ...

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو در جلسه اخیر این شورا مورد بررسی قرار گرفت و هیچ ابهام و ایرادی در این باره نداریم.

نظر خود را ثبت کنید