اپراتورهای تلفن همراه ملزم شده‌اند به منظور ارتقای کیفیت و اصلاح الگوی مصرف اینترنت، طرحی را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه دهند.

قرن نو - گروه فناوری اطلاعات: در حالی که اپراتورها از رشد میزان مصرف اینترنت و نیاز به افزایش سرمایه‌گذاری در شرایط نوسانات ارزی و تحریم، همزمان با اصرار وزارت ارتباطات به ثابت نگه داشتن تعرفه‌ها گلایه دارند، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آنها خواسته است تا برای اصلاح الگوی مصرف اینترنت، طرحی را ارایه کنند.

در جلسه‌ کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت که با حضور مدیران عامل اپراتورهای ثابت و سیار و شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیران رگولاتوری برگزار شده، از اپراتورها خواسته شده تا به منظور ارتقای کیفیت سرویس اینترنت، با تدوین مشوق از سوی اپراتورها برای اصلاح الگوی مصرف، اقدام شود.

در این جلسه اپراتورهای سیار با اشاره به رشد صد درصدی مصرف اینترنت در دو سال گذشته، اشباع ظرفیت دکل‌های BTS در ساعات اوج مصرف، محدودیت در دسترسی به مکان‌های مناسب جهت نصب دکل، عدم همکاری شهرداری‌ها در استفاده از امکانات زیرساختی، عدم تامین برق مورد نیاز برخی سایت‌ها و دکل‌ها، وجود تداخل‌های فرکانسی به دلیل استفاده از تجهیزات تکرارکننده (repeater) غیرمجاز و ... را به عنوان برخی از مشکلات پیش رو در ارایه سرویس اینترنت با کیفیت مناسب به کاربران اعلام کردند.

براساس اعلام روابط عمومی رگولاتوری، همچنین اپراتورها باید لیست سایت‌ها و نقاطی را که با مشکلات انتقال، تامین برق، فضا و نصب تجهیزات مواجه هستند، به رگولاتوری ارایه کنند.

از سوی دیگر، شرکت مخابرات ایران نیز باید برنامه توسعه شبکه انتقال خود را در استان‌های دارای مشکل اعلام کند تا در جلسات آینده، راهکارهای رفع آن پیگیری شود.

صادق عباسی شاهکوه، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه ارایه سرویس اینترنت باکیفیت و سرعت مناسب نیازمند همراهی و همکاری همه بازیگران و اپراتورها در زنجیره تامین این سرویس به کاربران است، گفت:‌ هر کدام از فعالان در زنجیره تامین و ارایه سرویس اینترنت شامل شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران، اپراتورهای ثابت و سیار مشکل یا کاستی داشته باشند، بر تجربه مشترک بعنوان مهمترین ذینفع رگولاتوری از کیفیت سرویس دریافتی موثر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت اینترنت و افزایش رضایت کاربران از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، افزود: جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضعیت موجود و احصای مشکلات و ارایه برنامه زمانبندی برای رفع آنها از سوی اپراتورها به صورت مستمر در رگولاتوری برگزار می‌شود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمانبندی رفع مشکلات را داشته باشند به مردم معرفی می‌شوند.

در این نشست وضعیت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، کیفیت تجهیزات سیمی شرکت مخابرات، اشباع لینک‌ها در شبکه انتقال و ضرورت جایگزینی کافوهای مسی با کافوهای نوری، مشکلات تامین منابع مالی برای خرید و جایگزینی تجهیزات به روز و هزینه‌های شبکه انتقال، به عنوان برخی از مشکلات دارندگان پروانه ارتباطات ثابت عنوان شد.

۱۲:۵۱ ,۱۵ آذر ۱۴۰۰

اخبار مرتبط


طبق اطلاعات اسپید تست، سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی نسبت به ماه های قبل رشد کرده است. همچنین جایگاه ایران در رده بندی ...

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: درحال حاضر مصرف کاربران بر بستر تلفن همراه، دو برابر حوزه ارتباطات ثابت در کشور است در حالی ...

اینترنت و فضای مجازی تاثیر‌های مثبت و منفی بر روی رفتار و تیپ‌های شخصیتی ما دارد.

میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه فوریه سال ۲۰۲۲، به ۲۲.۴۲ و میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت ۹.۷۸ مگابیت‌ بر ثانیه رسیده که ایران ...

نظر خود را ثبت کنید