کیوانی یک تیونر ایرانی‌الاصل ساکن آلمان است که بین فعالان این حوزه چندان شناخته شده نیست، این شرکت تازه تاسیس به سراغ رولزرویس رفته است.

به گزارش قرن نو،کیوانی یک تیونر ایرانی‌الاصل ساکن آلمان است که بین فعالان این حوزه چندان شناخته شده نیست. تخصص اصلی کیوانی، تولید کیت بدنه و بهبود فضای داخلی خودروها است. جدیدترین محصول این تیونر، کیوانی هیولا نام دارد که نسخه تیون شده از رولزرویس کالینان محسوب می‌شود.

برخلاف بسیاری از تیونینگ‌ها که تنها به ظاهر خودرو می‌پردازند، کیوانی هیولا بهبودهایی را در قوای فنی نیز تجربه کرده است. راندمان پیشرانه V12‌ در هیولا به 740 اسب‌بخار قدرت و 1120 نیوتن‌متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. نسخه استاندارد رولزرویس کالینان 563 اسب‌بخار قدرت دارد.

کیت بدنه فیبرکربنی و تریم داخلی خاص و منحصر به فرد از دیگر مشخصات محصول کیوانی هستند. به منظور کاهش آلایندگی خروجی از اگزوز، کامپیوتر خودرو را از نو برنامه‌ریزی کرده است. یک اگزوز اسپرت جدید با کنترل فلپ با مبدل کاتالیزوری 200 سلولی نیز وظیفه فیلتر آلودگی‌های خودرو را برعهده دارند.

سیستم اگزوز جدید کیوانی هیولا با دو لوله اگزوز کربنی در سمت چپ و راست دیفیوزر به انتهای خودرو می‌رسند. برای این اگزوز دو نوع صدا در نظر گرفته شده است که «موسیقی ظریف مجلسی» و «هوی متال قدرتمند» نام گرفته‌اند.

بهبودهای ظاهری کیوانی هیولا

در نمای بیرونی، بسیاری از اجزای استاندارد با قطعات جدید ساخته شده از مواد فیبر کربن فوق العاده سبک و قوی جایگزین شدند. از جمله این قطعات می‌توان به اسپویلر جدید برای جلو با نوار یکپارچه LED‌ اشاره کرد. کاپوت، قوس گلگیرها، رکاب‌ها، پنل‌ درب‌ها، اسپویلر عقب، اسپویلر سقفی عقب و لبه جلو و عقب خودرو نیز از دیگر افزودنی‌های کیوانی به رولزرویس کالینان هستند. مجموعه‌ای از رینگ‌های آلیاژی 24 اینچی نیز برای کیوانی هیولا قابل سفارش هستند.

برای تزئین فضای داخلی، کیوانی بهترین نوع چرم آلکانتارا را انتخاب کرده است. روکش‌های پدال نیز از نوع آلومینیومی هستند و برخی قطعات کابین نیز از فیبرکربن ساخته شده‌اند. زیرپایی و روکش فرمان خودرو نیز از جنس کربن ساخته شده‌اند تا به طور همزمان زیبا، مجلل و کاربردی باشند.

منبع: دیجیاتو

۱۳:۴۵ ,۲۰ مرداد ۱۴۰۱

اخبار مرتبط


شرکت آرگو ای آی سازنده خودروهای خودران که با حمایت مالی فورد و فولکس واگن تأسیس شده ۱۵۰ کارمند خود را اخراج کرد.

استفاده از صفحات نمایشگر سایز بزرگ در فضای داخلی خودرو به یک مد بسیار فراگیر و نه چندان ایمن تبدیل شده است.

محققان کشور موفق شدند با فناوری نانو عایقی برای زیربدنه خودرو تولید کنند.

هیئت منابع هوایی کالیفرنیا توضیح می‌دهد که این تصمیم برای مقابله با شرایط اضطراری آب‌و‌هوا و کاهش انتشار گازهای ...

نظر خود را ثبت کنید