روزنامه اطلاعات نوشت: کمپین‌های نخرید تا ارزان شود یا سزای گران‌فروش نخریدن است، در سکوت اتفاق افتاده و نتیجه هم داده است.

به گزارش قرن نو -روزنامه اطلاعات در مطلبی تاکید کرده که کمپین‌‌های «نخرید تا ارزان شود» در سکوت اتفاق افتاده و نتیجه هم داده است.

 تشدید رکود تورمی باعث شده که رشد مداوم قیمت ها برای اولین بار ضد خودش عمل کرده و باعث کاهش فروش شدید در بسیاری بازارها شده وصاحبان کالا را مجبور به اتخاذ تدابیری از نوعی دیگر کرده که کاهش قیمت آن برند تلویزیون نمونه آن است. در واقع کمپین های نخرید تا ارزان شود یا سزای گرانفروش نخریدن است، درسکوت اتفاق افتاده ونتیجه هم داده است. لذا اگر صاحبان کالا و خدمات و تولیدکنندگان و تجار که معمولا بسیار با هوشند، این نکته را دریابند که مردم درحال واقف شدن به اثربخشی رفتارشان درکاهش قیمت ها و برخی ناگفته های رشد مصنوعی قیمت ها هستند و ممکن است هرکالایی که به طور مصنوعی گران شده باشد را آن قدر نخرند تا ارزان شود، پیش قدم می شوند و اقدام به کاهش قیمت هایی می کنند که خود می دانند در برخی موارد،مصنوعی است وامکان کاهش آن وجود دارد.

این روزنامه در ادامه هشدار داده است: درنهایت هم اگر این اقدام انجام بشود که باعث ترک برداشتن گفتمان گرانی مداوم می شود واگر هم دربرابر آن مقاومت شود، رکود تورمی وآگاهی مصرف کننده ، این مقاومت را درهم خواهد شکست.

منبع: اطلاعات

۱۸:۵۱ ,۱۳ آذر ۱۴۰۱

اخبار مرتبط


گزارش تغییرات تورم در اسفندماه ۱۴۰۰ نشان از روند کاهشی در هر سه شاخص داشته است؛ تورم سالانه در این ماه به ۴۰.۲ درصد رسیده است.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم‌پز رشت و شهرستان‌های حومه، از افزایش شدید قیمت آرد تحویلی به این واحدهای صنفی خبر داد.

مرکز آمار ایران از ادامه روند افزایشی تورم در تیرماه با نرخ سالانه ۴۰.۵ درصدی خبر داد.

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که میانگین افزایش قیمت کالاهای اساسی از تیرماه 1400 تا امروز بیش از نرخ اعلامی مرکز آمار بوده است.

نظر خود را ثبت کنید