تلاش ها برای مهار قدرت بی حد و حصر شبکه های اجتماعی

شکایت از شبکه اجتماعی واتساپ به دلیل سیاست های جدیدش در رابطه با حریم خصوصی

چندین سازمان حامی حقوق مصرف کننده با طرح شکایتی علیه پیام رسان واتساپ، این شبکه اجتماعی را متهم به تحمیل سیاست های جدید حریم خصوصی اش به کاربران بدون مطلع کردن آنها از پیامدهای این سیاست ها کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل قرن نو بر اساس بیانیه رسمی منتشر شده توسط سازمان اروپایی حامی حقوق مصرف کننده و هشت عضو آن، آنها روز دوشنبه ۱۲ ژوییه شکایتی را علیه واتساپ در رابطه با تحت فشار قرار دادن ناعادلانه کاربران به منظور پذیرش سیاست های جدید حریم خصوصی این شبکه طرح کرده اند. در این رابطه مدیر کل این سازمان اظهار داشته که واتساپ با تهدید کاربران به قطع دسترسی شان در صورت نپذیرفتن شرایط جدید، در واقع آنها را ناگزیر از این پذیرش میکند. این در حالی است که کاربران اساسا نمیدانند با چه چیزی موافقت میکنند. همچنین واتساپ هیچ شفاف سازی در رابطه با این سیاست های جدیدش انجام نمیدهد. در مقابل اما واتساپ با رد این اتهامات مدعی است که سیاست های جدید حریم خصوصی اش، سبب افزایش شفافیت در جمع آوری و استفاده از داده ها می شود و اعلام آمادگی کرده تا در این رابطه به سازمان اروپایی حامی حقوق مصرف کننده توضیح دهد. 

۰۷:۴۳ ,۲۲ تیر ۱۴۰۰

اخبار مرتبط


همه‌ ما معمولاً از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم و از گذراندن وقت در آنها لذت می‌بریم؛ اما حالا که همه درگیر ویروس کرونا هستیم و بیشتر ...

واتس‌اپ با یک سلسله شکایتهای سازمان مصرف کننده اروپایی و سایرین بر سر آپدیت سیاست حریم خصوصی روبرو شد که باعث برانگیخته شدن اعتراض جهانی و ...

نخست وزیر انگلیس شبکه‌های اجتماعی مستقر در این کشور را تهدید کرد که درصورت عدم مقابله با محتواهای نژادپرستانه ...

گاهی ممکن است متوجه شده باشید که بیش از حد درحال استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستید و این موضوع زندگی روزمره، آرامش و سلامت روان شما را تحت‌تأثیر ...

نظر خود را ثبت کنید

ویدیو

عکس

اینفوگرافی